#RunEveryDay

Dopad při běhu na patu (mýtus)

mm2


stále se mezi amatérskými, respektive rekreačními běžci "řeší" jestli při běhu dopadat na patu a nebo na střed chodidla či dokonce špičku, a že dopad na patu často zapříčiňuje zranění.

Na základě tohoto dilematu udělali v roce 2010 takový test, že během maratonu natáčeli amatérské běžce na 10. km a na 32. km.
Výsledek byl takový, že na 10.km 88,9% došlapovalo na patu, 3,4% na střed, 1,8% na špičku a 5,9% asymetricky.
Na 32. km to bylo 93% na patu, 0% na střed a zbytek ?? (možná, že to již nebyl běh), není zmíněno.

Tak kde byla chyba??, že většina běžců běžela "špatně"? Ovšem zde také upozorňují, že není došlap jako došlap, v tomto případě na patu.
Špatně je, (zde je asi ten původ "označení" došlapu, jako špatného), že když při běžeckém kroku příliš nohu předsuneme před tělo, respektive před těžiště, a dopadáme na patu při téměř napnuté noze v koleni. Ne tedy dopad na patu, ale dopad na téměř napnutou nohu v koleni má přímou souvislost s případnými zraněními a bolestivostí kolen.
Zjistili také, že můžete dopadat na patu, ale s nohou těsně před trupem, respektive těžištěm, kdy nohu nemáte téměř napnutou v koleni, a souvislost se zraněním zde odpadá.

Ať dopadáte na patu, či střed a nebo dokonce na špičku, tak v každém případě doporučuji kvalitní, běžecké (ne sportovní) ponožky Hilly

poly
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení