#RunEveryDay

1. nejčastější poranění nohou u běžců

Plantární fasciitis - syndrom patní ostruhy

Kde to bolí?

Bolest bývá většinou na spodní části paty - nejbolestivější to je především ráno, když na nohu stoupnete ihned při vstávání z postele.

Čím to je způsobeno?

Jedná se především o přetížení, respektive větší napětí než je zdrávo v místě plantární fascie, která vede podél spodní části plosky nohy a způsobuje tak bolestivý zánět.

Co s tím?

cvičení plosky nohy s PET lahví se zmrzlou vodou (její "válcování")
cvičení kotníku (přitahování a odtahování) ještě před vlastním vstanutím z postele, případně i v průběhu dne
používání obuvi s podporou klenby (ortopedické vložky)
strečink a cvičení
tejpování
podávání protizánětlivých léků
další lékařské postupy (rázová vlna, atd.)
Pozn. mně pomohlo, když jsem si v místě, kde byla ostruha, vystřihl ve stélce, v místě, kde mě to při došlapu dráždilo, otvor. Tím jsem tak snížil tlak na bolestivé místo.

Jak tomuto zranění předcházet?

strečink a posilování lýtek (výpony na špičky, atd.)

pokud máte delší krok s menší kadencí, tak se ho snažte zkrátit a kadenci upravit na cca 180 za minutu (max.)


 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení