#RunEveryDay

Vyrob si svůj iontový nápoj

Fanta_melon_(5234024825)


Nechutnají vám kupované iontové nápoje a nebo sirupy, z kterých si iontový nápoj namícháte??

Pokud jste někdy zažili svalové křeče v průběhu závodu nebo v při dlouhém běhu, pak víte, jak důležité je zůstat hydratovaný a doplňovat ztracené elektrolyty.
Naše svaly potřebují především kombinaci vápníku, sodíku a draslíku. Když zásoby elektrolytů vyplavíme, tak toto může způsobit slabost a křeče.

Mnoho iontových nápojů a sirupů pro jejich výrobu, které jsou k mání v obchodech, obsahují množství umělých příchutí a barviv, které "dělají" tyto nápoje chutnějšími a tím pádem i prodejnějšími.
Ovšem všeho moc škodí, a tak proč si nezkusit vyrobit "zdravější" iontový nápoj sám??

Takže složení:

na 1 litr nápoje
1 lžička - Himalájské soli
2/3 šálku - čerstvé ovocné šťávy (zkuste mango, ananas nebo jablečný džus)
2/3 šálku - kokosové vody (obsahuje draslík a sodík)
1/2 šálku - šťávy z aloe vera (obsahuje vápník, hořčík a draslík)
2 1/2 šálku - vody

Chuť, respektive sladkost závisí na přidání ovocné šťávy.
Ovšem nezapomeňte, že tento nápoj je pro doplnění elektrolytů a ne pro běžné popíjení, takže výrazná sladkost není namístě.

Pokud pro svoje občerstvování budete chtít použít lahvičku s pitnou tryskou, tak se vyhněte ovocným šťávám s vyšším množstvím dužiny. Ta totiž trysku zacpe a občerstvování tak značně zkomplikuje, nebo dokonce znemožní.

Pokud se budeme bavit o občerstvování v průběhu závodu, tak nezkoušejte nic nového. To vyzkoušejte nejdříve v tréninku.

Doplňky Ronhill vhodné právě pro iontové nápoje.


lahev
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení