#RunEveryDay

Vyrob si svůj iontový nápoj



Nechutnají vám kupované iontové nápoje a nebo sirupy, z kterých si iontový nápoj namícháte??

Pokud jste někdy zažili svalové křeče v průběhu závodu nebo v při dlouhém běhu, pak víte, jak důležité je zůstat hydratovaný a doplňovat ztracené elektrolyty.
Naše svaly potřebují především kombinaci vápníku, sodíku a draslíku. Když zásoby elektrolytů vyplavíme, tak toto může způsobit slabost a křeče.

Mnoho iontových nápojů a sirupů pro jejich výrobu, které jsou k mání v obchodech, obsahují množství umělých příchutí a barviv, které "dělají" tyto nápoje chutnějšími a tím pádem i prodejnějšími.
Ovšem všeho moc škodí, a tak proč si nezkusit vyrobit "zdravější" iontový nápoj sám??

Takže složení:

na 1 litr nápoje
1 lžička - Himalájské soli
2/3 šálku - čerstvé ovocné šťávy (zkuste mango, ananas nebo jablečný džus)
2/3 šálku - kokosové vody (obsahuje draslík a sodík)
1/2 šálku - šťávy z aloe vera (obsahuje vápník, hořčík a draslík)
2 1/2 šálku - vody

Chuť, respektive sladkost závisí na přidání ovocné šťávy.
Ovšem nezapomeňte, že tento nápoj je pro doplnění elektrolytů a ne pro běžné popíjení, takže výrazná sladkost není namístě.

Pokud pro svoje občerstvování budete chtít použít lahvičku s pitnou tryskou, tak se vyhněte ovocným šťávám s vyšším množstvím dužiny. Ta totiž trysku zacpe a občerstvování tak značně zkomplikuje, nebo dokonce znemožní.

Pokud se budeme bavit o občerstvování v průběhu závodu, tak nezkoušejte nic nového. To vyzkoušejte nejdříve v tréninku.

Doplňky Ronhill vhodné právě pro iontové nápoje.