#RunEveryDay

DOBA TRÁVENÍ POTRAVY V ŽALUDKU



Doba, kterou skonzumované jídlo stráví(setrvá) v žaludku, je závislá na době trávení. S touto dobou bychom měli počítat při konzumaci jídla před fyzickou zátěží.
Proto bychom měli vědět, která potrava je lehce stravitelná a která naopak těžce.
Ono totiž čím je v žaludku více potravy, tím více je zažívací systém zatěžován, tzn. musí být maximálně zásoben krví (prokrvení) a tím pádem „chybí“ krev jinde, při prokrvování svalů a centrálního nervového systému během fyzické zátěže.
Z toho vyplývá, že plnost žaludku, potažmo zažívacího systému, ovlivňuje sportovní výkon.
Čím více je žaludek plný, tím je výkon více negativně ovlivněn.
Velkou důležitost má tedy doba odstupu posledního jídla od fyzického výkonu (tréninku, závodu). Samozřejmě nesmíme zapomenout na kvalitu potravy!!

Orientační tabulka doby setrvání některých potravin v žaludku:

1-2 hodiny: vařené ryby, vařená rýže, polévky, atd.
2-3 hodiny: bílé pečivo, vařené maso (vyjma hovězího), vařená zelenina, banány, mléko, atd.
3-4 hodiny: drůbež, vařené hovězí maso, brambory, jablka, tmavý chléb, salát, kvvěták, netučné sýry, atd. .
4-5 hodin: pečené maso, luštěniny, atd.
5--6 hodin: ryby v oleji i uzené, okurkový salát, slanina, atd..
6-8 hodin: tučné pečené maso, pečená husa, pečená kachna, uzené maso a uzeniny, atd.

Jediná značka běžeckého textilu a doplňků s běžeckou historií - můžete se přesvědčit - www.youtube.com/watch?v=kql_cyWGKAM&feature=player_embedded#