#RunEveryDay

4000 běžců na Londýnském maratonu trénovalo takto

Strava stáhla data svých 4000 uživatelů posledních 12 týdnů tréninkových údajů před maratonem Virgin Money Marathon London v roce 2015 a zjistila toto:

běžci, kteří dosáhli výsledného času pod 3 hodiny, tak trénovali v průměru sedm dnů v týdnu, a celkový objem naběhaných kilometrů byl v průměru 70km týdně

běžci, kteří dosáhli výsledného času mezi 3 a 4 hodinami, tak trénovali v průměru čtyři dny v týdnu, a celkový objem naběhaných kilometrů byl v průměru 44km týdně

běžci, kteří dosáhli výsledného času mezi 4 a 5 hodinami, tak trénovali v průměru tři dny v týdnu, a celkový objem naběhaných kilometrů byl v průměru 29km týdně

běžci, kteří dosáhli výsledného času nad 5 hodin, tak trénovali v průměru dva dny v týdnu, a celkový objem naběhaných kilometrů byl v průměru 23km týdně

Co se týče uběhlé vzdálenosti na jeden trénink - běh (byl u všech skupin podobný), tak délka jednoho běhu méně jak 8km tvořila 40,5 - 50%, délka jednoho běhu více jak 24km tvořila 8 - 10,5%, délka jednoho běhu 8 - 16km tvořila 29 - 37,5%, délka jednoho běhu 16 - 24km tvořila 11 - 12% z celkového objemu naběhaných kilometrů.

Pokud se týče maxima naběhaných kilometrů během jednoho týdne, tak u běžců, kteří dosáhli výsledného času pod 3 hodiny, tak největší objem byl čtyři týdny před maratonem - 82km/7 běhů týdně. Běžci, kteří dosáhli výsledného času nad 5 hodin, tak největší objem byl šest týdnů před maratonem - 32km

Dle zahraničních materiálů RW

Běžecký textil Ronhill (běžce, který v roce 1970 zaběhl světový rekord na maraton 2:09,28) , který Vám usnadní Vaše tréninkové úsilí v přípravě třeba i na maraton.