#RunEveryDay

Slabý jako čaj?

čaj

Slabý jako čaj?

Když se řekne šálek čaje, asi se vám vybaví spíš nedělní návštěva u babičky než vylepšení „osobáku“, ale pro častější pití čaje u běžců mluví hned několik důvodů. Například myši, kterým byl v rámci studie zveřejněné ve Spojených státech podáván výtažek ze zeleného čaje, byly nejenom schopny běžet po dobu o 30 % delší než dříve, ale měly ve svalech i větší množství glykogenu a menší množství kyseliny mléčné. Rovněž v čaji obsažený kofein může mít pozitivní vliv na běžeckou výkonnost, jak vyplývá z výzkumu uskutečněného v Austrálii (sportovci, kteří pili kofeinové nápoje, vydrželi cvičit o třetinu déle než sportovci, kteří je nepili).
Užitečnost čaje však ani zdaleka nespočívá jenom v obsahu kofeinu. Černé a zelené čaje jsou mimo jiné zdrojem draslíku, jenž reguluje hladinu tělních tekutin, optimalizuje činnost srdce a zlepšuje funkci svalů, a dále vitamínu A (důležitý antioxidant) a vitamínů B1, B2 a B6, bez nichž má naše tělo potíže s využitím tuků a sacharidů a svaly nepracují, jak mají.
Je-li to vaším cílem, pomocí čaje můžete také trochu zhubnout. Výzkumníci Ženevské univerzity zjistili, že tím, že zrychluje metabolismus, napomáhá zelený čaj spalování tuků a že nějakou tu kalorii navíc spálíte i díky katechinu, dalšího antioxidantu, který v tomto čaji najdete.
Vysoký obsah antioxidantů v čaji má však ještě další, pro člověka blahodárné účinky. Jak černý tak zelený čaj snižují hladinu cholesterolu v krvi a chrání proti infarktu (zvláště ty, kterým již byla stanovena diagnóza srdečního onemocnění) a japonští vědci dokonce přišli na to, že epigalokatechin galát (EGCG) v zeleném čaji zpomaluje růst rakovinných buněk.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení