#RunEveryDay

Cvik pro zlepšení běžeckého projevu - sklapovačky s jednou nataženou nohou

sklap

 

sklap1                       sklap2

 

 

 

Zaměření cviku
Toto cvičení by mělo být prováděno dynamicky a posiluje svaly uvedené níže. Provedení můžeme ztížit tím, že použijeme medicinbal nebo jinou zátěž o hmotnosti do 2kg.

 

Provedení
1. Lehněte si na záda s rukama nataženýma dozadu za hlavu.
Jednu nohu pokrčte v koleni a opřete o podlahu, a druhou nataženou zvedněte přibližně o 15cm nad podlahu.
2. Na začátku cviku bradu přitiskněte k hrudníku a následně zapojte břišní svaly, aby jste se  zvedli jako by jste si chtěli sednout, a zároveň zvedněte nataženou nohu tak, aby se ruce a noha potkaly.
3. Vraťte se do výchozí polohy. Opakujte s nataženou druhou nohou.

Toto je jedna sada.

 Celý tento cvik opakujte několikrát (počet opakování záleží na momentální kondici).

 

Zapojené svaly

Primární: Rectus abdominis, transversus abdominis, iliopsoas

Sekundární: Hamstringy (semitendinosus, semimembranosus, biceps femoris), gluteus maximus

 

I zde však platí - dbát na kvalitu provedení!!

Co se týče četnosti, tak se může provádět celoročně.

 

Pozn. s použitím zahraničních materiálů a osobních zkušeností.