#RunEveryDay

3 nejčastější poranění nohou s kterými se .......

1 / Plantární fasciitis - syndrom patní ostruhy

Kde to bolí?

Bolest bývá většinou na spodní části paty - nejbolestivější to je především ráno, když na nohu stoupnete ihned při vstávání z postele.

Čím to je způsobeno, co je příčinou??


Jedná se o přetížení, respektive větší napětí než je zdrávo a nebo přetížení v místě plantární fascie, která vede podél spodní části plosky nohy a způsobuje tak bolestivý zánět.

Co s tím?

podávání protizánětlivých léků
cvičení plosky nohy s PET lahví se zmrzlou vodou (její "válcování")
cvičení kotníku (přitahování a odtahování) ještě před vlastním vstanutím z postele
používání obuvi s podporou klenby (ortopedické vložky)
strečink a cvičení, viz goo.gl/9X6RDE

Jak tomuto zranění předcházet?

strečink a posilování lýtek (výpony na špičky, atd.), taktéž viz goo.gl/9X6RDE
pokud máte delší krok s menší kadencí, tak se ho snažte zkrátit a kadenci upravit na cca 180 za minutu (max.)

2 / zánět šlach v kotníku

Kde to bolí?

Bolest na vnější straně kotníku pod kosti a směrem k zadní části kloubu, která může začít mírné, ale zhoršuje v průběhu času při opakovaném zatěžování.

Čím to je způsobeno, co je příčinou??

Značné přetížení díky nadměrnému objemu naběhaných kilometrů, které zatěžuje především dvě šlachy napínající se podél vnější strany kotníku, a tak dochází k jejich zanícení.

Co s tím?

Ledování v místě po dobu 15 minut, pětkrát denně
Protahování lýtkového svalu a jeho případné válcování na pěnovém válci
Pokud nepříjemný pocit trvá, tak navštívit lékaře - odborníka, který může případně doporučit ortézu

Jak tomu předcházet?

především zařadit do tréninku výpony na špičky a válcování lýtek na pěnovém válci

3 / únavová zlomenina

Kde to bolí?

Bolest v noze nebo patě - ta je nejvýraznější při běhu a v průběhu času se zhoršuje

Čím to je způsobeno, co je příčinou??

Toto se vyvíjí v průběhu doby, kdy nároky na kosti převyšují schopnost kosti vydržet avizované zátížení.

Co s tím?

Vše řešit s lékařem - odborníkem dle okamžité diagnózy

Jak tomu předcházet?

Pozvolna přidávat kilometry
Pokud máte nadměrnou pronaci, tak zkuste podporu klenby, třeba speciálními vložkami
Doplňujte, respektive je třeba mít dostatek vápníku a vitamínu D
Posilujte svoje jádro a boky

Běžecké doplňky Ronhill, které se Vám mohou hodit - https://1url.cz/izoiZ
 
deh
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení