#RunEveryDay

Běháte skutečně to, co byste měli? | 2. část



Zamyslete se nad tím, jak trénujete a závodíte, a zodpovězte osm následujících otázek, abyste zjistili, jakéžeto běhání je s největší pravděpodobností to vaše.

1) Kolik hodin týdně věnujete tréninku?
A. 2 až 3

B. 4 až 5

C. 6 a více

2) Jak byste popsal(-a) dokonalý tréninkový běh?
A. Takový, při kterém cítím, jak mým tělem prochází vlna adrenalinu a jak jsem silný(-á), jako bych zařadil(-a) vyšší rychlostní stupeň.

B. Takový, při kterém běžím na hranici svých možností, nešetřím se, ale dávám pozor, aby mi nedošel dech.

C. Takový, při kterém se dá zapomenout na to, že běžím, abych mohl(-a) přemýšlet o jiných věcech, s někým bez zadýchání mluvit nebo sledovat okolí.

3) Kdybyste každý týden mohl(-a) ze svého tréninku vynechat jeden běh, který by to byl?
A. Kterýkoliv, který trvá déle než hodinu. To je prostě příliš vyčerpávající a nudné.

B. Kterýkoliv, který není dost dlouhý nebo dost rychlý.

C. Kterýkoliv, při kterém musím držet rychlé tempo. Běh se pak pro mě stává příliš namáhavým a přestává mě bavit.

4) Když běžíte ve skupině s jinými, vyčníváte tím, že:
A. Na konci za to pořádně vezmete bez ohledu na to, jak rychle jste všichni až do té chvíle běželi.

B. Se držíte mezi těmi, kdo běží na čele, bez ohledu na to, jak vysoké je tempo.

C. Na konci i hodně dlouhého běhu, při kterém mnozí až do konce nevydrželi, necítíte žádnou zvláštní únavu a jste ještě docela svěží.



5) Kdy nebo za jakých okolností vám nejčastěji hrozí zranění?
A. Když běhám moc. Vždycky, když to přeženu, se zdá, že mě něco začne bolet, třeba pata nebo nějaký sval.

B. Když se snažím udržet ostatních nebo sprintovat do cíle, někdy špatně došlápnu a natáhnu si sval, poraním si šlachu nebo si něco zkroutím nebo natrhnu.

C. Žádná závažná zranění nemívám.

6) Kolik peněz jste ochoten(-na) utratit za účast v závodě?
A. Protože závodím hodně často, vybírám si závody se startovným do 100 Kč a hlavně ty, kvůli kterým nemusím nikam daleko cestovat, aby i moje další náklady byly co nejmenší.

B. Rád(-a) zaplatím i několik set korun, ale snažím se vybírat si závody tak, abych už nemusel(-a) platit moc za dopravu a ubytování.

C. Nikdo není rád, když se má rozloučit s těžce vydělanými penězi, ale za velký závod dvakrát nebo třikrát ročně jsem ochoten(-na) utratit i několik tisíc korun.

7) Co je pro vás hlavním hlediskem při výběru závodu?
A. Výhodnost místa a času konání. Moje závodění by mělo být co nejméně na úkor rodiny, práce a dalších mých důležitých závazků.

B. Abych si dobře zazávodil(-a) a prověřil(-a) svoje síly bez nutnosti daleko cestovat a složitě řešit ubytování.

C. Abych měl(-a) pocit, že se účastním něčeho významného a důležitého. Ať už je to závod, který je velkou, známou akcí nebo se koná ve výjimečném prostředí, mělo by to být něco, na co se člověk může dlouho předem těšit a co samo o sobě může být, bez ohledu na můj konečný výsledek, odměnou za všechnu tu tréninkovou dřinu.

8) Na jaké trati nebo na jakých tratích jste dosáhl(-a) svých nejlepších časů?
A. Na 5 km

B. Od 15 km až po půlmaraton

C. V maratonu



BODOVÁNÍ
1) A=2 B=4 C=6

2) A=1 B=2 C=3

3) A=1 B=2 C=3

4) A=1 B=2 C=0

5) A=1 B=2 C=0

6) A=2 B=4 C=6

7) A=2 B=4 C=6

8) A=2 B=4 C=6

VYHODNOCENÍ
11 až 18 bodů: Vaší doménou je rychlost
Je docela dobře možné, že na „pětku“ a „desítku“ jste od chvíle, kdy jste začali běhat, ani nepomysleli, ale copak jste si ještě nevšimli, že běháte o tolik raději rychle než dlouho? Zkuste to. Nebude víkendu, kdy byste si nemohli ověřit, jak na tom zrovna jste. A to nejlepší na celé věci je, že tréninku a závodění budete moci dát všechno, aniž byste měli pocit, že někoho nebo něco jiného ve svém životě ochuzujete.

19 až 26 bodů: Vaše jsou střední tratě
Někdy se může zdát, že svět se točí jenom kolem maratonu, ale vy nemusíte běžet až tak daleko, abyste poznali, jak chutná úspěch. Cokoliv od 15 km po půlmaraton by mohlo by tím pravým pro vás, protože až na těchto vzdálenostech zjistíte, jak rychle a jak daleko jste schopni běžet. Půlmaratony jsou stále oblíbenějšími závody a řada z nich vám dá pocit, který si v ničem nezadá s účastí na maratonu (s tím rozdílem, že vás to nebude stát tolik času ani peněz).

27 až 35 bodů: U vás je to nadlouho
Zatímco pro někoho je nepochopitelné, jak se někdo může těšit na dvě nebo tři hodiny běhu, vy si užíváte každý z těch mnoha dlouhých, pomalých kilometrů, jimiž trávíte tolik času venku při přípravě na svůj velký den. Pro vás je tu maraton. Na 5 km vám možná všichni utečou, ale komu to vadí? Vždyť pro vás je 5 km sotva rozklusáním.

Speciální, kompresní, návleky a podkolenky anglické značky Hilly (dle The 2016 Running Awards nejoblíbenější značka co se týče běžeckých ponožek) -