#RunEveryDay

Nejlepší léčba plantární fasciitis

Plantární fasciitis se vyznačuje především bolestí na patě, zpravidla na vnitřní straně, a je častější u žen než u mužů. Plantarní fasciitis je způsobena většinou nadměrným zatěžováním, a následně vzniklými mikrotraumaty.

Kde se vlastně nachází plantární fascie? "Vede" od patní kosti, pod nohou (ploska) k prstům.




Obvyklé příčiny:

Startovacími faktory jsou přetěžované lýtkové svaly (to souvisí i s jejich zkrácením), nedostatečně posílené svaly nohou, změna obuvi, nadměrná kilometráž, přílišné tempo, příliš rychlý nárůst objemu kilometrů, a nebo tempa. Dalšími možnými spouštěči bývají - nadváha, ploché nohy a nebo naopak příliš vysoká klenba.
Bolest může být velmi intenzivní. Nejvíce ihned po ránu, po probuzení, když vstanete, a nebo poté, když vstanete po dlouhém sezení.

Léčba:

Na prvním místě odpočinek - respektive omezit běh, tedy takovou činnost, při které dochází k dráždění a bolesti. Následně zařadit strečink lýtkových svalů, a snížit tak napětí v nich. Když akutní bolest odezní, tak zařaďte posilování dolních končetin - svalů chodidla, lýtkových svalů, svalů středu těla. To vše Vám totiž zvýší svalovou rovnováhu, a ta sníží zátěž na plantární fascii.

K posílení lýtkových svalů, zařaďte výpony, tak vysoko, jak jen to je možné, a postupně z výponu klesejte zpět. Zároveň zařaďte chůzi naboso. Pomoci také může když v sedě na zemi s nataženýma nohama a pomocí ručníku přitahujete plosky noh.

Běžecké doplňky Ronhill