#RunEveryDay

Nejlepší léčba plantární fasciitis

Plantární fasciitis se vyznačuje především bolestí na patě, zpravidla na vnitřní straně, a je častější u žen než u mužů. Plantarní fasciitis je způsobena většinou nadměrným zatěžováním, a následně vzniklými mikrotraumaty.

Kde se vlastně nachází plantární fascie? "Vede" od patní kosti, pod nohou (ploska) k prstům.

Plantar_aponeurosis_-_axial_view



Obvyklé příčiny:

Startovacími faktory jsou přetěžované lýtkové svaly (to souvisí i s jejich zkrácením), nedostatečně posílené svaly nohou, změna obuvi, nadměrná kilometráž, přílišné tempo, příliš rychlý nárůst objemu kilometrů, a nebo tempa. Dalšími možnými spouštěči bývají - nadváha, ploché nohy a nebo naopak příliš vysoká klenba.
Bolest může být velmi intenzivní. Nejvíce ihned po ránu, po probuzení, když vstanete, a nebo poté, když vstanete po dlouhém sezení.

Léčba:

Na prvním místě odpočinek - respektive omezit běh, tedy takovou činnost, při které dochází k dráždění a bolesti. Následně zařadit strečink lýtkových svalů, a snížit tak napětí v nich. Když akutní bolest odezní, tak zařaďte posilování dolních končetin - svalů chodidla, lýtkových svalů, svalů středu těla. To vše Vám totiž zvýší svalovou rovnováhu, a ta sníží zátěž na plantární fascii.

K posílení lýtkových svalů, zařaďte výpony, tak vysoko, jak jen to je možné, a postupně z výponu klesejte zpět. Zároveň zařaďte chůzi naboso. Pomoci také může když v sedě na zemi s nataženýma nohama a pomocí ručníku přitahujete plosky noh.

Běžecké doplňky Ronhill
xcc
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení