#RunEveryDay

Svalové křeče v dolních končetinách

Trpíte svalovými křečemi v dolních končetinách (v klenbě a nebo i v prstech, případně obém) při běhu a nebo po něm??

Jak se tomu bránit?

Historicky byly křeče zdůvodňovány dehydratací, případně nerovnováhou elektrolytů. V současné době se k těmto příčinám přidala i svalová únava.

Dojde-li k svalovým křečím, tak je to v podstatě důsledek selhání komunikace mezi mozkem a svaly.

Svalová únava jako příčina svalových křečí může být způsobena mnoha faktory, jako například již zmiňovanou dehydratací, nerovnováhou elektrolytů, přetrénováním a v neposlední řadě i špatnou, respektive nedostatečnou cirkulací.
Abychom vyloučili dehydrataci a nerovnováhu elektrolytů, tak bude úplně postačovat zvýšení hydratace a přidání elektrolytů. Běžně by mělo postačovat popíjení iontového nápoje.

Další na seznamu možných únavových faktorů je přetrénování, respektive prudký nárůst objemu naběhaných kilometrů, či tempa. Pokud se jedná o tento případ, tak bude postačovat snížení objemu naběhaných kilometrů o jednu třetinu na pár týdnů, a pak postupně lehce navyšovat. Zde uplatníte pravidlo navyšování objemu naběhaných kilometrů maximálně o 10% týdně. Případně snížení tempa tréninových běhů.

Dalším faktorem, který může přispět k svalové únavě jsou vaše boty. Nejenom ty běžecké, ale i ty, které používáte pro běžné nošení. Boty by neměly omezovat krevní oběh. Obuv musí být dostatečně široká a musí poskytovat odpovídající podporu klenby, a měla by mít i vhodnou výšku, respektive tloušťku mezipodešve pod patou. Jak moc?, to je individuální.

Zlepšení krevního oběhu má velký význam při řešení svalových křečí. Cirkulace zajišťuje výživu a přívod kyslíku do svalů a zároveň odvádění odpadních produktů. Zlepšení krevního oběhu dosáhneme tím, že po běhu dostatečně protáhneme lýtkový sval a taktéž svaly klenby, respektive chodidla.

Masáž je taktéž velice užitečná pro uvolnění ztuhlých svalů a odstranění srůstů mezi svaly.

Ovšem je důležité mít na paměti, že časté křeče v dolních končetinách mohou být příznakem jiného, vážnějšího zdravotního problému.
Pokud jsou u Vás křeče "na denním pořádku", tak doporučuji návštěvu praktického lékaře.

S použitím RW a osobních zkušeností

Pro rychlejší a hlavně lepší regeneraci dolních končetin doporučuji kompresní návleky nebo podkolenky Hilly - viz ZDE https://www.babos-sports.cz/vyhledavani/?string=compression



3103_rh
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení