#RunEveryDay

Intenzita zatížení ve vztahu k její délce, atd.




Intenzita zatížení ve vztahu k její délce, jejímu energetickému krytí a vlivu na kardiovaskulární systém a především vhodnosti (užitku) pro běžce se zaměřením na jejich specializaci!!.
Běh na 50 - 60% maximální tepové frekvence(MHR), nebo 20 - 36% VO2Max.
• Jedná se o velmi volné tempo, při kterém dochází k metabolizaci (spalování) tuku.
• Aerobní zátěž, délka 60minut a více. Tato forma zátěže je vhodná pro všechny běžce, především však pro vytrvalce a ulravytrvalce!!

Běh na 60 - 70% maximální tepové frekvence(MHR), nebo 36 - 52% V02Max.
• Jedná se o mírně rychlejší tempo, při kterém dochází ke spalování glykogenu a tuku.
• Aerobní zátěž, délka 45 - 90minut. Tato forma zátěže je vhodná především pro maratonské běžce. Zlepšuje kardiovaskulární systém!

Běh na 70 - 80% maximální tepové frekvence(MHR) , nebo 52 - 68% V02Max.
• Jedná se o závodní tempo na 10km, při kterém dochází ke spalování glykogenu.
• Aerobní zátěž, délka 30 - 45minut. Tato forma zátěže je užitečná pro běžce na 10km až maraton. Výrazně zlepšuje kardiovaskulární systém - kapilarizaci!

Běh na 80 - 90% maximální tepové frekvence(MHR), nebo 68 - 83% V02Max.
• Jedná se o závodní tempo na 5km, při kterém dochází ke spalování glykogenu.
• Anaerobní zátěž, délka 10 - 20minut. Tato forma zátěže je užitečná především pro běžce od 5km až po maraton. Zlepšuje kardiovaskulární systém, spalování glykogenu a laktátovou toleranci.

Běh na 90 - 100% % maximální tepové frekvence(MHR), nebo 83 - 99% V02Max.
Jedná se o závodní tempo na 800/1500m, při kterém dochází ke spalování glykogenu.
• Anaerobní zátěž, délka 1 - 5minut. Použitelné především pro běžce na 800m - 5000m. Zlepšuje spalování glykogenu a především laktátovou toleranci.

I Váš běh si zaslouží tu nejvyšší kvalitu, to se týká i běžeckého textilu - Ronhill

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení