#RunEveryDay

Maraton - 30.km - náraz do zdi

zed

 

Co zapříčiňuje tento "náraz"?
 
Některým se to už stalo a stává, některým se to stane. Je to sice individuální, ale pokud se vám to stane, tak to bývá po 30km. Zkrátka během krátké doby to najednou nejde v tom stejném tempu dál, a musíte buď zvolnit a nebo přejít do chůze, či dokonce na nějakou dobu zastavit, aby jste mohli pokračovat dál. Někdy je náraz do zdi tak silný, že nejste schopni pokračovat, a musíte závod vzdát.
 
Co to vlastně je ten "náraz do zdi", a čím je vlastně způsoben?
 
Je to stav, kdy se svalové glykogenové zásoby vyčerpávají a vaše tělo tak potřebuje zvýšit spalování tuků.
To vyžaduje více kyslíku, a to je jednou z příčin, proč organismus začne "nestíhat" a problém je zde.
Také se začínají vyčerpávat zásoby jaterního glykogenu, a tak klesá hladina cukru v krvi (hypoglykemie).
Mozek nemá žádné zásoby glykogenu, takže závisí na hladině cukru v krvi, a ta když je snížena pod určitou hranici, tak může dokonce způsobit:
  • zmatenost
  • sníženou koordinaci pohybů
  • depresi
  • dokonce i stav vyžadující lékařské ošetření
Takže v případě, že se vám to stane, tak podle "síly" nárazu do zdi buď zvolněte a nebo přejděte do chůze, či na nějakou dobu zastavte, a hlavně se snažte zvýšit hladinu cukru v krvi (ideální různé doplňky stravy, které obsahují jednoduché cukry - třeba úplně obyčejný hroznový cukr).
Samozřejmě než řešit tento stav, tak je lepší se mu snažit předcházet.

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení