#RunEveryDay

Elektrolyty a sacharidy

Každý litr potu obsahuje zhruba 900 mg sodíku, 1 mg hořčíku, 300 mg draslíku a 15 mg vápníku. Dobrá strategie hydratace nahradí všechny tyto elektrolyty, poskytne dostatečné množství tekutin a nějaké ty kalorie.

Konkrétní obsah bidonu závisí hodně na počasí, typu tréninku a fyziologii běžce sportovce.

K dispozici jsou tři hlavní typy sportovních nápojů.

Hypertonické nápoje - mají nejvyšší koncentraci cukrů (10% a více) a používají se hlavně k oživení. Tráví se poměrně pomalu, takže nejsou vhodné pro spotřebu při tréninku, jelikož by jste museli zpomalit nebo by mohly nastat problémy s trávením. Nejčastěji se tedy používají po tréninku a nebo závodu.

Izotonické nápoje - Tyto nápoje mají podobnou koncentraci cukrů (6 - 8%) jako krev, což znamená, že se vstřebávají rychle, zatímco stále dodávají jezdci poměrně hodně energie. Tyto druhy sportovních nápojů se většinou používají v první fázi regenerace po tréninku či závodu, a v některých případech při tréninku např. mezi úseky, a nebo při delších závodech, ale v místech menšího úsilí - rovina, atd.

Hypotonické nápoje - mají nejnižší koncentraci cukrů (1 - 4%), ale umožňují nejrychlejší hydrataci ze všech tří možností. Tyto nápoje jsou často používány ve velmi horkých dnech v rámci tréninku i závodu, aby mohlo dojít k dostatečné hydrataci, bez přetížení sacharidy a bez zažívacích potíží.
 
Každý nápoj musíte do něčeho připravit a donést na trénink - https://1url.cz/1zQZG
 
lahev

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení