#RunEveryDay

Ne tak rychle

 

 

un

 

dle výsledků nedávné studie, kterou otisknul odborný zahraniční časopis pod názvem (volně přeloženo) " Ne tak rychle" vyšlo najevo, že rekreační běžci (rekreační běžec je takový běžec, který nemá závodní ambice a běhá jen pro dobrý pocit, lepší fyzickou kondici,atd.) běhají příliš rychle.

Test se prováděl na vybraném vzorku rekreačních běžců, kdy měli běžet bez stopek, pulsmetrů či jiných měřících zařízení v takovém tempu, které mělo být dle jejich pocitu jako optimální. Zjistilo se, že 60% z nich běželo na úrovni 80% maximální tepové frekvence (MHR). Přitom vhodnější by v jejich případě byla určitě úroveň zátěže při 70% maximální tepové frekvence (MHR).


Pozn. pro lepší orientaci doporučuji (pokud nemáte aktuální zátěžové vyšetření) při procentuelním výpočtu pásma tepové frekvence používat vzorec, který počítá i s klidovou tepovou frekvencí (RHR).


(206,9 - (0,67xvěk))= XXX (maximální tepová frekvence (MHR))


XXX - YY (klidová tepová frekvence (RHR) měřená ráno, těsně před tím než vstanete) = ZZZ
potom, když budete potřebovat zjistit např. tréninkové pásmo při 70% MHR tak počítejte:
ZZZ (rozdíl mezi MHR a RHR) x 70% + YY(RHR) = ..... !!!


Pozn. jsem rád, že tato studie potvrdila moji zkušenost, kdy někteří "svěřenci" v rámci poradenství měli při běhu předepsaného procentuelního pásma tepové frekvence (cca 70% maximální tepové frekvence(MHR)) pocit, že tempo je příliš volné. Byli i tací, kteří byli schopni absolvovat "volný běh" i při 90 a nebo dokonce i více procentech maximální tepové frekvence (MHR). To samozřejmě mělo za následek, že místo, aby se běh odehrával v aerobní pásmu a byl opravdu volný, maximálně do úrovně prahu, tak se odehrával v pásmu anaerobním!! Což bylo v daný okamžik samozřejmě špatně.


A Jak jste na tom Vy??

 

Ať jste na tom co se týče tempa jakkoliv, tak určitě Vám Váš běh zpříjemní běžecký textil Ronhill kategorie Trail.

Ten najdete ZDE https://1url.cz/izJlI

 

10151435_633016440101408_1199010431230005699_n