#RunEveryDay

Cvik pro zlepšení běžeckého projevu - posilování abduktorů

abdu

Zaměření cviku

Posilování abduktorů lze použít buď v rámci programu rozvoje síly, nebo jako součást rehabilitačního režimu, který vyžaduje rozvoj pomocných svalů bez zbytečného namáhání kolenních kloubů.

Tradiční terapie předpokládá, že některé problémy s koleny jsou způsobeny nerovnováhou v rámci svalů kvadricepsu, což způsobuje problémy především v oblasti čéšky.  

Aby se tomu zabránilo, tak je dobré primárně posilovat svalovou skupinu adduktorů a sekundárně vastus medialis.

Rozvoj síly abduktorů a čtyřhlavého svalu výrazně pomáhá především při rychlejším běhu.

 

Provedení

1.Zaujměte správnou polohu vsedě se cvičnými podložkami stroje na vnitřní straně kolen.

2.Tlačte podložky směrem dovnitř. Pohyb by měl být plynulý s důsledným (adekvátním odporem).

3.Po dosažení maxima, postupným uvolňováním napětí se vraťte do původní polohy.

 

Zapojené svaly

Primární: adduktor longus, adduktor brevis, adduktor magnus, gracilis

Sekundární: Vastus medialis

 

TIP NA TECHNIKU:  Vyvarujte se překonávání odporu zatlačováním nohami jako takovými; místo toho se zaměřte na zapojení výhradně abduktorů. 

Prioritou je použité úsilí při překonávání odporu, ne frekvence.

 

Co se týče četnosti, tak se může provádět celoročně.

 

Pozn. s použitím zahraničních materiálů a osobních zkušeností.

 

abdu1

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení