#RunEveryDay

Běh s mobilem na paži



To si člověk ani neuvědomí, ale když se to vše spočítá, tak......se to načítá :-)

Pro názornost si představte, že běháte s mobilem na paži, třeba se SAMSUNGEM GALAXY S6, který má hmotnost dle výrobce 138g.

Představujete si??

Takže průměrný běžec má kadenci , tzn. frekvenci běžeckého kroku 160 - 170 kroků za minutu (elita má 180 a více).
No, a teď počítejme, že aby se jednalo o jednu paži, respektive dopad na jednu dolní končetinu a tomu odpovídající jeden kmit vpřed horní končetiny, tak podělme třeba těch 160 dvěma a máme 80 kmitů vpřed jedné horní končetiny (zde je schválně počítán jen kmit paže při dopadu, ne při odrazu).
Těchto 80 vynásobme 138 (gramy) a máme "jednostranné zatížení" rovnající se 11.040gramů, tzn. cca 11kg, při jednom dopadu.

Když budeme počítat hodinu běhu, tedy 60 minut, tak dostaneme "krásných" 11kg x 60 = 660kg.

Takže při našem "nenáročném" běhu v délce jedné hodiny jsme si díky našemu běhu s mobilem na paži "vyhotovili" jednostranné zatížení rovnající se 660kg!!

Když budeme počítat dál. např. že běháme čtyřikrát týdně po 1 hodině, tak za celý rok 2017 při 52 týdnech, to je neuvěřitelných 137.280kg, což se rovná více jak 137tunám jednostranné zátěže.......!!

A to si představme, že bychom počítali "dvojkmit" vpřed i vzad a dostaneme:
za 60minut běhu 1.320kg
za rok 2017 při 52 týdnech, při čtyřech hodinových výbězích týdně 274.560kg (víc jak 274tun)


Ještě pro lepší představu: při Vašem maratonském běhu, při Vašem výsledném čase 4 hodiny to je 5.280kg, tzn. 280kg přes 5tun!!

A to už je opravdu na zamyšlení, jestli si tím "nezaděláváme" na problém, respektive jestli tuto jednostrannou zátěž nějak kompenzujeme.