#RunEveryDay

Schody pro dámy



Poslední články o využití schodů mě inspirovaly k napsání článečku o tom, jak snadno využije schody pořádně zaměstnaná žena, která nehodlá běhat maraton, nebo „půlku“, ale chce být fit a dobře vypadat.

Takže tip pro jarní trénink do plavek.

Choďte schody!

Pokud bydlíte v paneláku, nebo máte nějaký ten panelák poblíž, máte nejlepší příležitost vyrazit za každého počasí. Sportovně se oblečte a používejte dobrou sportovní obuv s neklouzavou podešví.

Technika:

Za účelem tréninku „do plavek“ po schodech chodíme – neběháme.

Dbejte na to, abyste došlapovaly na schod vždy celým chodidlem, při přenesení váhy na stojnou nohu se zaměříme na propnutí kolene a schody vycházíme se vzpřímeným trupem. Při předklonu to jde celé snáze, ale vynecháváme z činnosti zadeček.
Souhyb horních končetin je nezbytný pro plnohodnotný trénink a je možné zde využít lehkých činek.
Pravidelně dýcháme a dbáme na střídání nohou při výstupu na první schod – jednou začínáme pravou a jednou levou. Při sestupu schodů dolů lze provádět tzv. vytřepání svalů a schody tedy pozvolna seběhnout.

Tréninkový postup:

Záleží na kondici každé z Vás a taky na tom kolik pater máme k dispozici.

Já jsem začínala v sedmipatrovém domě a to 3x týdně 2x schody nahoru a dolu (asi 20min).
Pro dobrý efekt má smysl zvyšovat počty opakování více než počty tréninků v týdnu. Každopádně nemá smysl chodit schody déle jak 40min, to už dostávají hodně zabrat kolena

Dámský, běžecký textil Ronhill Vás určitě potěší.

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení