#RunEveryDay

Led, led a zase led



jedna z největších chyb co běžci dělají, je ta, že při samoléčbě zranění používají teplo na postiženou oblast. Téměř v každém případě při poranění měkkých tkání byste měli místo tepla použít led.

Proč?

No, poškozená šlacha nebo sval je obvykle zánět, a ten se rovná teplo. Když na zánět aplikujete ještě teplo, tak zvýšíte průtok krve v této oblasti.
Bude se vám zdát, že bolest ustupuje. Ale tato metoda vám poskytne jen dočasnou úlevu. Když se bolest vrátí, a že se vrátí, často je intenzivnější než byla dříve.

Led pracuje opačným způsobem - postižené místo ochlazuje a snižuje záněty a otoky. Jednoduše řečeno, měli byste led použít co nejdříve po vzniku zranění. Velikost zranění určuje nejlepší způsob použití ledu. Máte-li zranění v malé lokalizované oblasti, vyzkoušejte tuto osvědčenou metodu: naplňte papírový kelímek vodou a zmrazte. Pak papír kelímku odlepte, a holým ledem masírujte postiženou oblast po dobu 10 až 20 minut (lepší je nepřikládat, ale masírovat). Při ošetřování větších ploch, jako je bolest v zádech nebo natažený sval, použijte plastový sáček (třeba i ty na výrobu ledu do nápojů) napusťte vodou, nechte zmrazit a aplikujte na zranění. Možno použít i New Balance Ice/Heat Pack



Pokud stále cítíte pulzující bolest, tak se držte ledu. Ve skutečnosti, kdykoliv jste na pochybách, použijte led.
Ovšem pozor, aby jste si nezpůsobili omrzliny.

Teplo samozřejmě má svoje místo v rehabilitaci, ale nedoporučuje se dřív dokud neuplynou alespoň čtyři dny.