#RunEveryDay

koleno - bolest v oblasti čéšky

bolí Vás pod čéškou, obzvláště při chůzi nebo běhu z kopce a nebo když chcete vystoupit nahoru (třeba do schodů, na židli, atd.) ve fázi při pokrčení kolene??

Co to je?

S největší pravděpodobností se jedná o "počátek" patelofemorálního syndromu, známějšího jako běžecké nebo chcete-li skokanské koleno.

Jedná se povrchové podráždění čéšky. Pokud budete toto varování ignorovat, tak to může vést k tendinopatii a v horším případě až k chirurgickému zákroku.

Dlouhodobě to může vést k artritidě.

Pokud tomu chcete předejít a nebo minimálně co nejvíce oddálit, tak začněte denně užívat glukosaminové doplňky - v ideálním případě 2000mg, což by mohlo posílit kolenní chrupavku (možno i APTO-FLEX a podobné preparáty). Dále si nechte "zrevidovat" svůj krok a dle toho si nechte doporučit obuv (to však nechte na ortopeda odborníka).
Většinou nekorektní, případně již značně "oběhaná" obuv spolu s přetežováním bývá nejčastější příčinou tohoto zdravotního stavu.

Taktéž pomáhá posilování svalů v oblasti kolene.

Sedněte si na třeba stůl, nebo něco podobného, ale tak, aby i stehna byla na stole a jen kolena, respektive holeně volně visely směrem k zemi.
Potom holeně střídavě pravá a levá plynule "předkopávejte". Ovšem pohyb musí být veden přesně po svislé ose a ani vlastní končetina nesmí být vybočena ani ven, ale ani dovnitř. To provádějte 20x na každou nohu s menší výdrží ve fázi, kdy bude noha napnutá.

Později můžete přidat i zátěž, tzn. na nohu v oblasti kotníku přidejte závaží.
Téma: Běžecké desatero péče o klouby



zra
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení