#RunEveryDay

Protahování před během (mýtus)

existuje jedna věc, na kterou probíhal a probíhá výzkum, a to je statický strečink před během. Při tomto výzkumu zjistili, že toto protahování před během Vám nepomůže ani zredukovat pravděpodobnost zranění a ani Vám nepomůže k zvýšení výkonu. Ve studii v roce 2000, bylo vybráno 1538 vojáků, kteří denně běhali po dobu 12 týdnů. Polovina z nich prováděla 20-sekundový statický strečink pro každých šest hlavních skupin dolních končetin před každým během, a polovina tento strečink neprováděla. Z vyhodnocení vyplynulo, že ve skupině "strečujících" bylo 158 úrazů a ve skupině "nestrečujících" 175 úrazů. Studie dospěla k závěru, že pokud máte normální rozsah pohybu, tak statické protahování Vám zásadně nezabrání vzniku úrazu.
Některé studie jdou ještě dále. Výzkum v roce 2010 zjistil, že protahování může dokonce i snížit výkon a zvýšit energetický výdej během zátěže.

Pozn. s tím já, aniž bych se mohl opřít o nějakou studii, nesouhlasím. Nevím, jak při avizovaných studiích zohledňovali úvodní tempo běhu, teplotu prostředí, atd. Nedovedu si představit, že bych bez předchozího protažení začal první běžecké úseky běhat třeba v tempu 2:45/km a rychlejším. A to nemluvím o intenzivním běhu za chladnějšího počasí!! Ovšem, jak jsem "koupil", tak "prodávám".

Ať je to jak chce, tak běžecké bundy Ronhill Vám jistě zpříjemní Váš běh

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení