Baboš SPORTS

Posledních sedm dní před vlastním závodem......

11. zář 2018 14:01 #3605 od Baběrád Pavel
Posledních sedm dní před vlastním závodem...... vytvořil uživatel Baběrád Pavel


Posledních sedm dní před vlastním závodem, při kterém chcete dosáhnout co možná nejlepšího výkonu, případně dokonce i osobáčku.

V poslední době jsem z různých rozhovorů s běžci zjistil, že sice natrénováno mají, ale díky chybám v tréninku v posledním týdnu před závodem, nejsou v závodě schopni "prodat" ono natrénované. A je to jedno, jestli se jedná o závod na pět, deset kilometrů a nebo maraton.

Chyba číslo 1

příliš náročný trénink v posledním týdnu.

Mnoho běžců, a nejen hobíků, si myslí, že v posledních týdnech před závodem vše doženou a natrénují. Tak chyba lávky, obzvláště v posledním týdnu již nic nedoženete, spíš naopak. Proto byste měli v tomto týdnu snížit objem kilometrů o 30 - 50%. Ovšem, jestli to bude 30, nebo 40 a nebo 50%, tak to záleží na Vaší aktuální fyzické úrovni, délce Vašeho trénování a samozřejmě na délce závodní distance.

Chyba číslo 2

snížit neznamená netrénovat

To, že snížíte objem naběhaných kilometrů v posledním týdnu, ještě neznamená, že v rámci přípravy na závod budete jen odpočívat, a netrénovat. Ano, snížit objem, ale abyste neztratili to, co jste natrénovali, tak je třeba zařadit i krátké, intenzivní tréninky.

V posledním týdnu je důležité zařadit ještě jeden tvrdý trénink čtyři nebo pět dnů před závodem. Toto je navrženo schválně tak, aby poskytlo vašim svalům poslední tréninkový podnět a připravilo tělo na požadavky nadcházejícího závodu.

Chyba číslo 3

silový trénink a neznámé cviky

V posledních dnech před závodem byste se měli vyhnout silovému tréninku a neznámým, neodzkoušeným cvičením. Únava a nebo bolest svalů ze silového tréninku, a nebo cviků, které jsou pro naše tělo nové - neznámé, může ohrozit náš závodní výkon.
Samozřejmě i nadále byste měli dělat protahovací a kompenzační cviky. Ale to jen v případě, pokud jsou už nějakou dobu pravidelnou součástí vašeho tréninku. Zkrátka žádné inovace v posledním týdnu.

Tak co vlastně dělat poslední týden před závodem??

Samozřejmě toto se odvíjí od Vaší výkonnosti, tréninku, délce závodu a výkonu, kterého chcete dosáhnout (samozřejmě jako reálný cíl).

Takže sedm až šest dnů před závodem:

volný běh, tedy běh v obecné vytrvalosti

při závodě
- na 5km a 10km v délce 30 - 45minut
- na půlmaraton v délce 40 - 60minut
- na maraton v délce 40 - 60minut


Čtyři nebo pět dní před závodem:

poslední, tvrdý trénink

při závodě
- na 5km: 10minut rozklus +(5x3min. v závodním tempu na 5km - pauza 3min.) + 10 minut výklus

- na 10km: 10minut rozklus + (4x5min. v závodním tempu na 10km - pauza 3min.) + 10 minut výklus

- na půlmaraton: 10minut rozklus + 3 - 5km v závodním tempu půlmaratonu + 10minut výklus

- na maraton: 10minut rozklus + 5km v závodním tempu maratonu + 10 minut výklus


Jeden den před závodem:

pomalý, volný běh se závěrečným zrychlením (úseky délky 100m) na 90% maxima

při závodě
- na 5 a 10km: 10 - 15min. pomalý, volný běh + 3 - 5x 100 s meziklusem nebo mezichůzí 100m

- na půlmaraton: 20 - 30min. pomalý, volný běh + 2 - 4x100m s meziklusem nebo mezichůzí 100m

- na maraton: 20 - 30min. pomalý, volný běh + 2 - 3x100m s meziklusem nebo mezichůzí 100m

V den závodu

Obzvláště před některými masovými závody to je docela obtížné (stát delší dobu ve startovním koridoru, atd.), ale zkuste se před závodem alespoň trochu rozklusat a zahřát na "provozní" teplotu. Tu si potom ve startovním koridoru "uchovávejte" pod oblečením, které můžete "obětovat" a těsně před startem ho buď zahodit, nebo předat kamarádovi z doprovodu - samozřejmě to vše záleží na povětrnostních podmínkách.
Čím kratší závod, tím je důležitější vlastní rozklusání a zahřátí se, včetně protažení.

Jste dobře připraveni, takže nic nebrání tomu zaběhnout si osobáček :-)


Speciální, běžecké ponožky anglické značky Hilly, které Váš nejen závodní běh zpříjemní - www.babos-sports.cz/bezecke-ponozky


  • Admin

  • Příspěvky: 830
  • Přijato poděkování: 25

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: 04 říj 2018
  • Přílohy:
    13. zář 2018 07:13 - 13. zář 2018 07:14 #3606 od Baběrád Pavel
    Odpověděl Baběrád Pavel pro téma Posledních sedm dní před vlastním závodem......
    Když jsem si to po sobě četl, tak jsem si vzpomněl na jednu událost, která je jasným důkazem již zmíněného. Je to už spoustu let, co jsem byl na maratonu ve Firenze spolu i s pár maratonci z Česka. Večer před závodem klasická pasta párty - Itálie - mimo jiné i špagety s x omáčkami, vše tehdy ZDARMA. Samozřejmě se našel i takový, který když to je ZADARMO, tak musím toho sníst co možná nejvíc a ochutnat od všeho. Došlo i na pálivou omáčku. Varoval jsem ho, že na to není zvyklý, a že takto riskovat před závodem, na který se měsíce připravujete (uměl maraton něco málo nad 2:20) není nejlepší varianta. Nedal si říct, a výledek - druhý den to zabalil pro žaludeční potíže. Zkrátka doporučuji neexperimentovat ani s jídlem.......

  • Admin

  • Příspěvky: 830
  • Přijato poděkování: 25

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: 04 říj 2018
  • Poslední změna: 13. zář 2018 07:14 uživatelem Baběrád Pavel.
    Moderátoři: Baběrád Pavel

    EET

    Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

    obchodní podmínky

    • doprava a převzetí zboží
    • možnosti plateb
    • doručení
    • záruka na zboží
    • reklamace zboží
    • ochrana osobních údajů

    proč nakupovat u nás?

    • 99,9% dostupnost běžecké obuvi a textilu!
    • výběr podle přísných kritérií děláme za vás
    • konzultace s odborníkem
    • výměníme vám nevhodně zvolené zboží
    • serióznost
    • přístup 24 hod denně
    • bezkonkurenční ceny
    Provozovatel stránek nezodpovídá za případnou újmu na zdraví či způsobená zranění.
    Copyright © 2018 Baboš SPORTS | absolutne.cool